1996-2007

המעבר של יורי לחיים הפוליטיים לא היה מובן מאליו, כיוון שהוא בעצם לא היה פוליטיקאי. אך תחושת השליחות וההבנה כי זהו השלב הבא במערכה הכריעו את הכף. בבחירות 1996 זכתה מפלגת ישראל בעליה בהישג יוצא דופן של 7 מנדטים ויורי שטרן נבחר לחבר בכנסת ה-14.

לקראת בחירות 1999, כשהתעצמו חילוקי הדעות עם דרכו של נתן שרנסקי ודרכה של הנהלת המפלגה, קיבל יורי החלטה לא פשוטה, אך גורלית עבורו. הוא עזב את המפלגה, יחד עם ח"כ מיכאל נודלמן, על מנת להצטרף למפלגה חדשה שהוקמה באותם ימים – "ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן.

בשנותיו הראשונות בכנסת, ייצג יורי בעיקר את 'הרחוב הרוסי'. אחת המשימות הקשות שעמדה בפניו ובפני המפלגה החדשה, היתה לדאוג לשוויון זכויותהם של העולים עם האוכלוסיה הוותיקה. לכן, מרבית עבודת החקיקה שלו עסקה בתחומים ובאוכלוסיות שרוב חברי הכנסת נמנעו מלעסוק בהם: ביטוח לאומי, ניצולי שואה, וטרנים, אימהות חד הוריות ועוד… היו אלה אוכלוסיות חלשות, נעדרות ייצגות, שיורי הפך, עם השנים, לנציגן הכמעט בלעדי בכנסת. ב- 2001, לאחר פיגוע הטרור בדולפינריום, נרתם יורי לעזור למשפחות הנפגעים, שרובם היו עולי חבר העמים, להגיע באופן בהול לישראל וליווה אותם שנים  רבות אח"כ.

במהלך 10 שנות כהונתו בכנסת כיהן יורי כחבר בוועדות שונות וכן עמד בראשות הוועדה לנושא העובדים הזרים (בכנסת ה-15), ועדת הפנים והגנת הסביבה (בכנסת ה-16),  והועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשה בכנסות ה-16 וה-17.
כמו כן הוא כיהן במשך כשנה (2001-2002) כסגן שר במשרד ראש הממשלה, תחת ראש הממשלה אריאל שרון.

ב -5 השנים האחרונות, הרחיב יורי את תחום פעילותו הפרלמנטרית והציבורית והחל לעסוק בתחומים כלל-ישראליים ובייחוד התמקד בנושאי פנים ואיכות הסביבה. חוק הקולנוע,שהציל את הקולנוע הישראלי  והחיה את התעשייה המקומית,חוק שימור הרי ירושלים שהקפיא את תכנית ספדי אשר איימה להשתלט על השטחים הירוקים סביב ירושלים וחוק הקרינה הבלתי מייננת, המגן על הציבור ועל הסביבה מהשפעותיה השליליות של הקרינה הסלולרית – הם רק דוגמאות ספורות לפעילות החקיקה הענפה של יורי, עליה תכלו למצוא מידע בפרק זה.

במסגרת פעילותו בכנסת הקים יורי מספר שדולות פעילות, שבחלקן הוא תפקד כיו"ר: שדולת ישראל-רוסיה ושדולת ישראל-אוקראינה, שחיזקו את הקשרים הפרלמנטריים, התרבותיים והמסחריים בין המדינות, השדולה לעסקים קטניםשדולת הנוצרים תומכי ישראל – אליה הצליח יורי לצרף חברי כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית – שהחייתה את הקשרים עם הנוצרים האוונגליטיסים והביאה לחיזוק מעמדה של ישראל בעולם הנוצרי  ועוד.

ב-10 שנות העבודה האינטנסיבית בכנסת, הקדיש יורי את מירב זמנו לפעילות ציבורית ולמשפחה נותרו סופי השבוע והחגים. יחד עם זאת, המשפחה הקפידה להתכנס בערבי שבת ובחגים, יחד עם חברים וקרובי משפחה ומפגשים אלה היו חשובים מאוד ליורי.

לנה החליטה בתקופה זו על מהפך משלה. לאחר כמעט 20 שנות עיסוק בעיצוב ובשזירת פרחים היא החלה ללמוד תחום חדש לגמרי – פסיכותרפיה גופנית  והפכה למנחה ולמטפלת בתחומי מדיטציה, דמיון מודרך, איזון גופני-נפשי ועוד. הידע הרב שצברה במשך הלימודים הללו הוכח כבעל ערך מכריע כשפרצה מחלתו של יורי.

בתקופה זו סיימה פולינה את לימודיה והחלה לעבוד בתחום התקשורת השיווקית, נישאה ליורם, רב-סרן בחיל האוויר, וילדה את יובל ועילי. הם חיים היום בתל-נוף. יורי התייעץ עם פולינה רבות בעניינים מקצועיים ומספר פעמים הם עבדו יחד בנושאים שונים. מריק השתחרר מצה"ל, עשה את הטיול המסורתי למזרח, והחל בלימודי גיאורגפיה פוליטית באוניברסיטה העברית, שם הוא מסיים בימים אלה תואר שני. במקביל התמחה מריק בניהול מאבקים סביבתיים, נושא שבעטיו עבד עם יורי באופן צמוד בשנים האחרונות.

בעמודים הבאים תמצאו מידע על פעילותו הענפה של יורי שטרן בכנסת:

תפקידים בכנסות 14,15,16,17
במהלך כהונתו מילא יורי שטרן שורה של תפקידים
בוועדות, בשדולות, בסיעות ובוועדות מיוחדות.

חקיקה

לאורך 10 שנות פעילותו בכנסת הגיש ח"כ שטרן 396 הצעות חוק, מתוכן התקבלו עשרות חוקים שהוא יזם או לקח חלק בחקיקתם.

 

עוד נתונים מעניינים

נוכחות במשכן הכנסת, נאומים והצעות לסדר היום.